Potrošniki
Od pogodbe lahko kupec, ki je potrošnik, odstopi v roku 14 dni po prejetju naročenega blaga, ne da bi mu bilo pri tem potrebno navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da je sporočilo, s katerim potrošnik obvesti prodajalca o odstopu, pravočasno, če je poslano na elektronski naslov reklamacije@zavas.com ali oddano priporočeno po pošti v roku 14 dni po prejemu blaga. Vrnitev naročenega blaga prodajalcu v roku 14 dni od prejema je enakovredna sporočilu o odstopu od pogodbe. Če je potrošnik odstopil od pogodbe, mu bo ponudnik vrnil vsa opravljena plačila in sicer takoj, ko bo mogoče, najkasneje pa v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.
Če je potrošnik blago že prejel in od pogodbe odstopi, mora prejeto vrniti prodajalcu najkasneje v 14 dneh po sporočilu iz prejšnjega odstavka. Prejeto blago in originalno embalažo mora vrniti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Na blagu morajo biti vse originalne oznake, ki so prišite ali prilepljene in njihova odstranitev ni pogoj za ugotovitev lastnosti blaga.
Pri prodajnih pogodbah lahko prodajalec zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če prodajalec ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.
Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Obvestilo o odstopu od pogodbe lahko potrošnik predloži prodajalcu na obrazcu z odstopno izjavo (https://www.zavas.si/24098/dokumenti.html) ali z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe.
Blago lahko potrošnik vrne v roku 14 dni od oddanega sporočila o odstopu od pogodbe na dva načina:
• kupljeno blago pošlje s priporočeno pošiljko na naslov Zavas d.o.o., IOC Zapolje I/7A, 1370 Logatec, s pripisom "Vračilo blaga" in kopijo računa. Neposredne stroške vračila krije potrošnik.
• s kupljenim blagom se na lastne stroške osebno oglasi v eni izmed trgovin - svetovalnem centru Zavas in tam opravi vračilo kupljenega blaga. Prodajalcu mora priložiti kopijo računa, na katerega se vračilo nanaša.
Prodajalec Zavas d.o.o. bo potrošniku v primeru pravilno vrnjenega blaga plačano kupnino vrnilo izključno preko bančnega računa, ki ga mora potrošnik sporočiti v postopku vračila. Gotovine ne izplačujemo. V nobenem primeru pa zaradi tega povračila potrošnik ne nosi nikakršnih stroškov.
Odstop od pogodbe ni mogoč pri pogodbah, katerih predmet je blago, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika, prilagojeno njegovim osebnim potrebam ali blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat (npr. individualni vložki za čevlje, individualni čepki, potiskani in izvezeni artikli itd.).
Jamčevalni zahtevek - potrošniki
Jamčimo, da je blago ob dobavi skladno s pogodbo in brez stvarnih napak. Stvarna napaka obstaja, kadar izdelek nima lastnosti, potrebnih za njegovo normalno rabo ali promet, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo potrošnik kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana, če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane, če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Potrošniki lahko jamčevalni zahtevek uveljavljajo za napako, ki se pokaže v dveh letih od prejema blaga, pri čemer morajo prodajalca o napaki obvestiti v dveh mesecih po njenem odkritju.
Za uveljavljanje jamčevalnega zahtevka mora potrošnik prodajalcu posredovati pisno obvestilo, ki vključuje opis napake, datum nakupa in številko računa. Prodajalec bo o utemeljenosti zahtevka odločil v najkrajšem možnem času, najkasneje v osmih dneh od prejema pisnega obvestila, pri čemer bo v primeru utemeljenega zahtevka brezplačno odpravil napako ali zamenjal blago v roku 30 dni. Ta rok se lahko podaljša za največ 15 dni.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin (npr. vrednost blaga ali pomen napake).
Če prodajalec v navedenem roku ne odpravi neskladnosti, lahko potrošnik zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska. Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna.
Ne glede na zgornje določbe lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
Jamčevalni zahtevek ne bo utemeljen v primerih, ko je napaka posledica nepravilne uporabe, malomarnosti, mehanskih poškodb, neupoštevanja navodil za uporabo ali vzdrževanje ter običajne obrabe izdelka.
Kupci, ki niso potrošniki
Kupcem, ki niso potrošniki, je omogočeno vračilo blaga v roku 14 dni od prejema naročila, vendar le ob predhodnem soglasju prodajalca in navedenem utemeljenem razlogu za vračilo. Vračilo blaga bo odobreno le, če bo kupec predložil ustrezen razlog, ki ga bo podjetje ocenilo. V primeru odobritve vračila mora kupec vrniti blago v skladu z dogovorjenimi pogoji. Za preveritev možnosti vračila se kupec lahko obrne na reklamacije@zavas.com.
Odstop od pogodbe v nobenem primeru ni mogoč pri pogodbah, katerih predmet je blago, izdelano po natančnih navodilih kupca, prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ali blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je kupec po dostavi odprl pečat (npr. individualni vložki za čevlje, individualni čepki, potiskani in izvezeni artikli ipd.).
Kadar kupec ni potrošnik, odstop od pogodbe ni mogoč tudi pri pogodbah, katerih predmet je blago, ki je izven rednega prodajnega asortimana prodajalca. O takšni naravi blaga je kupec ob nakupu opozorjen.
Jamčevalni zahtevek - kupci, ki niso potrošniki
Jamčimo, da je blago ob dobavi skladno s pogodbo in brez stvarnih napak. Stvarna napaka obstaja, kadar izdelek nima lastnosti, potrebnih za njegovo normalno rabo ali promet, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, in je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana. Stvarna napaka obstaja tudi, če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane, ali če prodajalec izroči stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan samo zaradi obvestila.
Kupci, ki niso potrošniki morajo o očitni stvarni napaki obvestiti prodajalca pisno nemudoma, najkasneje v osmih dneh od prevzema blaga. Če gre za skrito napako, mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, odkar jo je opazil, vendar pa prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo potem, ko mine šest mesecev od izročitve.
Za uveljavljanje jamčevalnega zahtevka mora kupec prodajalcu posredovati pisno obvestilo, ki vključuje opis napake, datum nakupa, številko računa in želeni način rešitve zahtevka (popravilo, zamenjava, znižanje kupnine ali odstop od pogodbe in vračilo kupnine). Prodajalec bo o utemeljenosti zahtevka odločil v najkrajšem možnem času, najkasneje v osmih dneh od prejema, pri čemer bo v primeru utemeljenega zahtevka odpravil napako ali zamenjal blago v roku 30 dni (možnost podaljšanja za 15 dni). Kupec ima pravico odstopiti od pogodbe šele, če prodajalec v tem roku ne odpravi napake ali ne zamenja blaga z novim.
Jamčevalni zahtevek ni mogoč v primerih, ko je napaka posledica nepravilne uporabe, malomarnosti, mehanskih poškodb, neupoštevanja navodil za uporabo ali vzdrževanje ter običajne obrabe izdelka.
Izobraževanja in pregled opreme
Odstop pogodbe za storitve, kot so usposabljanja za varno delo na višini in pregledi opreme oziroma druge storitve, ki jih ponuja prodajalec ZAVAS d.o.o., je možen le v primeru pravočasne odpovedi ali obvestila kupca/stranke v roku 48 ur pred dogovorjenim terminom. V nasprotnem primeru zaračunamo celotno storitev.